2009年2月9日星期一

泰國 - 冬蔭功 (泰式酸辣蝦湯)


 1. 預準材料: 冬蔭醬, 魚露, 清雞湯, 香料, 羅望子 (即"酸子"), 椰汁 (可用淡奶代替), 蝦 (最好用生蝦)。

2. 香料: 莞茜, 香茅, 蘑菇, 青檸, 南薑, 紅辣椒, 檸檬葉 (Kaffir Lime Leaves)。

3. 香茅斜切; 莞茜略略切碎; 紅辣椒、南薑和蘑菇切片備用。

4. 燒熱油鑊,下南薑片、香茅和檸檬葉炒香後加入冬蔭醬炒勻至香。

5. 下清雞湯和清水適量拌勻,煮約10分鐘待材料出味。

6. 下椰汁、蝦和蘑菇片滾片刻至蝦熟,用魚露、羅望子醬和糖調味後試味。

 7. 下紅辣椒滾起,灑上切碎莞茜和青檸汁少許即成。

NOTE

- 冬蔭功既"冬蔭"係泰式酸辣湯既意思; 而"功"就係材料蝦!  所以如果材料改為雞,應該係"冬蔭雞"! 而唔係"冬蔭功雞"~~~~

- 材料喺香港應該好容易買得到; 而英國就可以喺中式超市買到新鮮 / 急凍 / 乾貨既所需材料~ 不過通常新鮮既材料份量都好多 (應該係供應餐館用既)!

 e.g. 我喺泗和行買過一次份量既急凍既冬蔭湯料,裡面有香茅、南薑、檸檬葉 + 指天椒~

 中式超市既新鮮南薑(Galangal) 好大份,唔係咁適合家庭煮食! 不過同時都可以搵到乾既南薑片~

 價錢比新鮮南薑平好多 (只係幾十個p 一包)~ 剩餘既可以保存好耐!!!

- 羅望子 (Tamarind),別名眾多~ e.g. 酸子, 酸豆, 酸果, 印度棗, 阿參果......果肉帶酸甜味,係冬蔭功酸味既主要來源!

 中式超市可以買到泰國出產既濃縮酸子醬!

 已清除酸子既核,使用起來比較便! 用來煮冬蔭湯更為適合~

- 泗和行有新鮮既酸子果出售,不過非常大包!

- 酸子酸味重,所以無論用濃縮酸子 / 新鮮酸子 / 酸子果肉,最好一面使用一面試味~ 以免下得太多!

- 英國大型既西式超市e.g. Tesco Extra,都可以搵到部份所需材料e.g. 冬蔭醬、羅望子、香茅、紅辣椒 etc~ 間中會見到有新鮮南薑賣,不過供應唔穩定!


 喺Tesco Extra 既World Food Section 可能搵到幾十個p 一包既連核酸子果肉! 使用前要先用滾水浸溶果肉取出果核~


 新鮮香茅喺英國超市已越來越普遍! 此外亦可以搵到不同既代替品 (左至右): 切碎乾香茅, 原枝香茅乾 + 香茅醬~

- 檸檬葉 (Kaffir Lime Leaves) 係泰菜中常見既材料! 我喺英國冇見過新鮮檸檬葉,不過乾既檸檬葉就好容易喺一般超市搵到!


 Asda 自家出品既乾檸檬葉~




5 則留言:

  1. 好勁呀!我好鐘意飲呢款湯,妳整得好正,一定好好飲!! 過兩日我會同老公去thailand玩,到時可以飲到正宗的冬蔭功湯,我會抄底妳的材料,試下係thailand買返來整先!!
    [版主回覆02/10/2009 02:54:00]多謝!
     
    妳係咪住喺香港? 如果妳住香港,其實好容易買到新鮮材料~ 唔洗特登喺泰國買返去!

    回覆刪除
  2. 你真係好叻唷... 唉...我e幾日都想整野食... 不過我病左成個星期啦... 過2日等我又試下先...
    [版主回覆02/10/2009 02:57:00]thanks~
     
    病就唔好整野食住嘞~
    好返之後幾時整都得啦! 係咪?
     
    妳啱啱好返最好唔好食冬蔭功住喎!!!
    啱啱好返唔應該食刺激野架~~~
    過多幾日先啦!  早日康復啊~
     
     

    回覆刪除
  3. 我麻麻地中意飲冬蔭功..你HONEY吾係怕辣架咩?佢飲唔飲到呀?
    [版主回覆02/11/2009 22:35:00]我已經訓練到老公可以接受小辣~   佢而家仲好鍾意冬蔭功添!不過我煮時都要就住手~~~~ 所以我用普通紅辣椒,而唔用指天椒! (應該用指天椒架~~~ )

    回覆刪除
  4. 你好叻!識煮,我媽媽係泰國人好少煮比我食!
    [版主回覆02/11/2009 22:32:00]多謝! 原來妳媽媽係泰國人來架~ 咁我咪獻醜......

    回覆刪除
  5. wow, I can see you are putting a lot of effort in your blog, you are so professional!!
    [版主回覆06/07/2009 04:51:00]thanks!  i just learned those computer stuff from others' blogs, im not professional~~~
     
     
     

    回覆刪除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...